15% העלימו מס • אוסף התירוצים המלא

    שלמה בן יוסף No Comments on 15% העלימו מס • אוסף התירוצים המלא
    0:14
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on "המעמד חייב להתקיים": דיונים להסדרת ל"ג בעומר במירון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבוע שעבר ערכו משרדי מס הכנסה בתל אביב ביקורות ב-390 עסקים ברחבי העיר, וביום חמישי מיקדו את הביקורות שנערכו בשעות הערב והלילה במסעדות, קיוסקים ופיצוציות.

    בימי המבצע התברר כי ב- 15% מהעסקים שנבדקו לא רשמו בעלי העסקים את ההכנסות. בין השאר גילו מבקרי מס הכנסה כי במקם בילוי מוכר בת"א לא נרשמו בספרי העסק כ-10,500 ש"ח ששולמו במזומן. עוד התברר במהלך הביקורת כי הלקוחות משלמים בעבור שתיה 85 ₪ ו-120 ש"ח ומקבלים צמידים, המאפשרים למלצר לדעת איזו שתיה לספק להם. כשביקשו המבקרים הסבר להתנהלות, סיפר אחד העובדים כי הכספים נרשמים בקופה לאחר הסגירה. הוא הוסיף ואמר כי צמידי הלקוחות מהווים קבלה.

    בביקורת במסעדה בעיר סרב בנה של בעלת המקום לספור את הכספים בקופה, בטענה שבשעות אלו מסתובבים שודדים וגנבים, וזאת למרות שהמבקרים הזדהו בפניו. בהתערבות חוקרי מס הכנסה, שוטרים ומייצגה של בעלת המסעדה, הושלמה הביקורת והסתבר כי קנייה מקדימה במסעדה כמו קניות נוספות לא נרשמו בספרי העסק.

    במסעדה אחרת בת"א, בה נמצאו בקופה כ-2,900 ש"ח ללא רישום, הסביר העובד כי הם מקבלים את הכספים מהלקוחות ובעל המסעדה מדפיס בקופה, כשהוא מגיע למסעדה. ובמסעדה ביפו לא נרשמה קניית הביקורת, כמו גם תשלום של לקוח נוסף. העובדת במסעדה תירצה את אי רישום קניית הביקורת בכך שלא היה לא עודף להחזיר, לכן היא לקחה כסף מקופת הטיפים והניחה את הכספים ששולמו לה על קניית הביקורת ליד הקופה. לדבריה, הכספים ששילם הלקוח האחר במסעדה לא נרשמו, כי הוא שילם חלק במזומן וחלק באשראי, ומאחר וכרטיס האשראי שלו לא "עבר", הוא הבטיח לבוא למחרת ולשלם, והיא התכוונה לרשום למחרת.

    המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיה למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.



    0 תגובות